اجرای سپتیک تانک بتنی

اجرای سپتیک تانک بتنی

اجرای سپتیک تانک بتنی


اجرای سپتیک تانک بتنی

اجرای سپتیک تانک بتنی بسیار آسان بوده و مزایای بسیار زیادی دارد. سپتیک تانک مخزنی جهت تصفیه، جمع آوری و پمپاژ فاضلاب است که در انواع مختلفی همچون فایبرگلاس، پلیاتیلن و از همه مهمتر، بتنی وجود دارد. هر یک از این سپتیک تانکها اشکال مختلفی دارند.

تعریف سپتیک تانک بتنی

سپتیک تانک به مخزنی جهت تصفیه اولیه، پمپاژ، جمع آوری و متعادل کردن فاضلاب بکار میرود. سپتیک تانک در دو نوع پلی اتیلن و بتنی ساخته میشود که ما به نوع بتنی آن میپردازیم. داخل این مخزن به وسیله یک دیوار به دو قسمت نامساوی جدا میشود. یکی از قسمتها مخصوص ته نشین کردن بخشهای درشت و شناور کردن چربیه ا و روغن ها است. بخش دوم نیز مخصوص پساب است که عاری از مواد درشت و چربی‌ها است. بخش اول و دوم جدا از هم هستند.

انواع

شناخت اجرای سپتیک تانک بتنی نیازمند آن است. که انواع سپتیک تانک را بشناسید. سپتیک تانک در سه نوع بتنی فایبرگلاس و پلی اتیلن وجود دارد. اما سپتیک تانک بتنی خود به دو گروه پیش ساخته و اجرا در محل پروژه تقسیم میشود.
سپتیک تانک بتنی پیش ساخته: سپتیک تانک بتنی از نوع پیش ساخته به شکل استوانه بوده و از جنس بتن آرمه ساخته میشود. این سپتیک تانک سرپوشیده بوده و در حجم مورد نظر شما به سرعت و به آسانی ساخته میشود.
سپتیک تانک بتنی اجرا در محل یا درجا: نوع دیگری از سپتیک تانک بتنی، قابل اجرا در محل یا درجا است که به شکل مستطیل بوده و از انواع مصالحی همچون میلگرد و بتن ضد سولفات ساخته میشود. برای اجرایی این مخزن باید محاسباتی همچون برآورد تعداد نفرات، سرانه فاضلاب، حجم و ابعاد مخزن انجام شود تا بتوان سپتیک تانک را طراحی کرد و ساخت.

اجزای سپتیک تانک بتنی

سپتیک تانک بتنی اجزای اصلی دارد که عبارتند از:
ورودی فاضلاب: اولین قسمت سپتیک تانک، لوله های یک یا دوجداره است که از جنس پلی اتیلن بوده و به شکل سه طرفه قرار میگیرد.
لوله خروج بیوگاز: این قسمت وظیفه دارد تا گازهای به دست آمده از طریق واکنش های شیمیایی پسماندهای فاضلاب را که معمولا متان است. از طریق لوله هواکش خارج کند.
دیوار جداکننده: این دیوار باعث میشود تا قسمت اول از قسمت دوم مخزن جدا شده و از رسیدن روغن ها و ضایعات به مخزن دوم جلوگیری شود.
قسمت اول مخزن: قسمت اول مخزن همان قسمتی است که ضایعات را ته نشین میکند.
قسمت دوم مخزن: این قسمت نیز دارای پسابی شفاف و بدون ضایعات و چربی است.
سیستم خروج فاضلاب
قسمت سیفون: قسمتی جهت جلوگیری از برگشت بوی بد به داخل فاضلاب و جلوگیری از خارج شدن چربی.

نحوه اجرای سپتیک تانک بتنی

برای اجرای سپتیک تانک بتنی باید طبق مراحل زیر عمل کرد:
ابتدا باید محل مناسب جهت احداث شناسایی شود.
لازم است تا محاسبات لازم همچون عمق حفر، فاصله از محل و… انجام شود.
سپس نقشهها طراحی شده و هزینه برآورد میشود.
مصالح مورد نیازی مثل میلگرد، سیمان ضدسولفات، بلوک و… آماده میشوند.
عملیات با آمدن تیم کاری آغاز میشود و با توجه به حجم کار، به اتمام میرسد.
مزایای اجرای سپتیک تانک بتنی
اجرای سپتیک تانک بتنی مزایایی را با خود به همراه دارد. این مزایا عبارتند از:
سرعت عمل بالایی در اجرا و ساخت دارد.
هزینه های به صرفه و کمی دارد.
نیازی به تعمیر یا نگهداری نداشته و همچنین نیازی به اپراتور نیز ندارد.
میتوان آن را در هر زمینی که جذب آب کمی داشته و آبهای زیرزمینی زیادی دارد، اجرایی کرد.

قیمت اجرای سپتیک تانک بتنی

هزینه های اجرا کردن سپتیک تانک بتنی به عوامل مختلفی بستگی دارد. مصالح مورد استفاده در سپتیک تانک، مهمترین عامل در تعیین هزینه ها و قیمت سپتیک تانک محسوب میشوند. قیمت سپتیک تانک بتنی با فایبرگلاس و پلی اتیلن متفاوت بوده و میلگردها، آجرها یا سایر مصالح بکار رفته در نوع بتنی نیز تعیین کننده قیمت است. قیمت سپتیک تانکهای پیش ساخته، متفاوت از نوع درجا است. علاوه بر هزینه مصالح و مواد بکار رفته، اجرت نیز روی هزینه ها اضافه میشود. هرچه تعداد اتاقهای سپتیک تانک بیشتر باشد، هزینه نیز به مراتب بالاتر خواهد رفت. همچنین کیفیت مواد نیز تاثیر مستقیمی روی هزینه های شما خواهد داشت.

سخن پایانی

برای اجرای سپتیک تانک بتنی لازم است تا از کادری متخصص کمک بگیرید. از مشاورههای افراد باسابقه و کاردان بهره ببرید و سوابق کار آنها را بررسی کنید. تیم کاری اجرای سپتیک تانک باید بتوانند در زمانی کوتاه مجموعه سپتیک تانکها را احداث کنند. اگر به مشاوره و راهنمایی نیاز دارید، با ما تماس بگیرید تا تیم کارشناسان ما در کوتاهترین زمان پاسخگوی شما باشند. همچنین میتوانید از طریق تماس با ما، درباره هزینه‌های اجرایی سپتیک تانک اطلاع پیدا کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *